SEO copywriting, czyli jak tworzyć interesujące treści w Internecie?

Algorytm wyszukiwarki pod kątem SEO copywritingu ulega bardzo częstym zmianom i uwzględnia ogromną liczbę różnorakich czynników. Pisaniem artykułów SEO zajmują się profesjonalni copywriterzy w agencjach content marketingowych, ale mimo to warto poznać kilka najważniejszych kryteriów, które sprawią, że artykuł będzie wyżej wypozycjonowany.

SEO copywriting – na co zwrócić uwagę

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na wymyślenie i wykorzystanie odpowiednich fraz kluczowych. Stanowią one wyrażenia, według których czytelnicy będą  wyszukiwać dany artykuł. Znalezienie odpowiednich fraz ułatwiają liczne narzędzia, które automatycznie proponują słowa kluczowe dla danego tematu.

Skuteczny SEO copywriting nie może obejść się bez chwytliwego tytułu. Powinien zawierać nieodmienioną frazę kluczową, ale należy pamiętać o tym, że czytelnik jest również ważny co algorytm wyszukiwarki. Tytuł nie może brzmieć jak zdanie, stworzone jedynie, aby wkupić się w łaski wyszukiwarki.

O istocie nagłówków w tekście na pewno nie trzeba przypominać pracownikom agencji content marketingowych, ale być może nie każdy początkujący twórca internetowy o nich wie. Roboty Google indeksują zawartość artykułów według nagłówków od H1 do H6. Im mniejsza liczba, tym fraza jest traktowana bardziej priorytetowo.

Kilka wspomnianych wyżej zasad pozwoli stronom i blogom znaleźć się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. SEO Copywriting to istotna gałąź content marketingu, która zajmuje się coraz większa liczba specjalistów. Można ich znaleźć we wszystkich dużych miasta w Polsce, między innymi Krakowie, Poznaniu, Warszawie czy Łodzi.