Sieć i platforma afiliacyjna – co to takiego?

Marketing internetowy ma wiele form. Jedną z najpopularniejszych jest dziś marketing afiliacyjny, a więc taki, który zakłada współpracę reklamodawców z wydawcami (nazywanymi też partnerami lub promotorami). W ramach sieci afiliacyjnej reklamodawca przedstawia konkretny produkt lub usługę, a wydawca podejmuje się jego sprzedaży.

Co ważne, nie sprzedaje niczego bezpośrednio. Korzystając ze swoich sieci kontaktów promuje określone rozwiązania nakłaniając do ich zakupu inne osoby. Nie robi tego zresztą bez żadnej korzyści dla siebie, a każdy sprzedany produkt oznacza dla niego prowizję.

Zalety sieci afiliacyjnej

Sieć afiliacyjna w Polsce cieszy się dużą popularnością. Nie są z pewnością rozwiązaniem dla każdego, trudno jednak nie zgodzić się z tym, że pociągają za sobą szereg korzyści. Współpraca nie jest atrakcyjna jedynie dla jednej ze stron. Jeśli dobrze się układa, o realnych zyskach mogą myśleć zarówno wydawcy, jak i sprzedawcy. Jedni zyskują pieniądze, drudzy reklamę. Co ważne, nowi klienci pochodzą z miejsc, do których firmowe reklamy mają ograniczony dostęp.

Czym jest platforma afiliacyjna?

Do pewnego momentu osoby zainteresowane marketingiem afiliacyjnym same musiały poszukiwać partnerów zainteresowanych nawiązaniem współpracy. Również dziś prowadzone są tego rodzaju poszukiwania. Warto jednak podkreślić, że nie są one wcale jedyną opcją, na jaką można się zdecydować. Platforma afiliacyjna to miejsce, w którym podmioty mające coś do sprzedaży mogą spotkać się z osobami, które są w stanie podjąć się tego zadania. Firma afiliacyjna zajmuje się więc nie tylko organizacją funkcjonowania platformy, ale i kojarzeniem ze sobą przedstawicieli obu stron. Duże zainteresowanie jej ofertą podkreśla zresztą jej zalety.