Pozycjonowanie strony – od czego zacząć?

Dzisiaj pozycjonowanie jest powszechnie uważane za podstawowy element każdej strategii marketingowej. W rzeczywistości większość właścicieli stron twierdzi, że pozycjonowanie stron i obecność w Internecie jest najwyższym priorytetem.

SEO a SEM – czym się różnią?

Pozycjonowanie stron internetowych dotyczy wielu praktyk i narzędzie stosowanych celem konfiguracji stron. Gdy dowiesz się więcej o zwiększaniu widoczności swojej firmy w wyszukiwaniu, możesz natknąć się na inny termin dla tego procesu: SEM. I chociaż niektórzy używają tego zamiennie z SEO, ważne jest, aby zrozumieć różnicę między nimi.

SEM oznacza „marketing w wyszukiwarkach” i odnosi się do wszystkiego, co robisz, aby zdobyć miejsce na stronach wyników wyszukiwania. Oznacza to, że jest to termin obejmujący zarówno SEO, jak i PPC. Więc chociaż SEO jest formą SEM, nie jest to jedyna taktyka związana z SEM. Pamiętając o tej różnicy, gdy uczysz się więcej o widoczności wyszukiwania, znacznie łatwiej dostrzeżesz zasoby, które koncentrują się na płatnych narzędziach.

Od czego zacząć pozycjonowanie?

Podczas gdy niektóre podstawowe zadania, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu, mogą być podejmowane wewnętrznie za pomocą niektórych zasobów internetowych, najlepszym sposobem na maksymalizację wyników jest zatrudnienie specjalisty SEO. Ich głównym celem jest oczywiście pozycjonowanie sklepów i zwiększenie widoczności klientów w wynikach wyszukiwania zapytań związanych z ich branżą, produktami i usługami. Aby osiągnąć ten cel, specjalista SEO podejmie kilka kluczowych kroków. Pierwszym krokiem jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych, jest pełna ocena strony.

Niezależnie od tego, czy witryna została kiedykolwiek zoptymalizowana, czy nie, specjalista oceni wszystkie czynniki wpływające na jej pozycję w rankingu, a także pozycję na stronach wyników dla najważniejszych docelowych słów kluczowych firmy. Będą również szukać wszelkich istotnych problemów wpływających na komfort użytkownika, takich jak czas ładowania strony, konfiguracja nawigacji i struktura witryny. Wreszcie, większość specjalistów SEO bierze pod uwagę konkurentów klienta podczas oceny witryny. Zidentyfikują inne witryny kierowane na podobne słowa kluczowe i tych samych odbiorców, a następnie ocenią, co robią dobrze. Wszystko to jest niezbędne, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego.