Czy warto korzystać z SEO copywritingu?

Tworzenie wartościowych treści na blogu czy stronie nie gwarantuje odwiedzin dużej ilości czytelników. Współcześnie twórcy poza dopieszczeniem tekstów pod kątem merytorycznym muszą zadbać także o SEO copywriting, który sprawi, że artykuł dotrze do dużo szerszego grona odbiorców.

Zalety SEO copywritingu

Teksty stworzone lub zmodyfikowane pod kątem SEO wywindują pozycję strony lub postu w wynikach wyszukiwarki. Wysokie miejsce w tym specyficznym rankingu zagwarantuje większą liczbę odwiedzin, która w zależności od charakteru strony przełoży się na większą sprzedaż, zaangażowanie lub świadomość marki.

Według wielu ekspertów w wyścigu o czytelnika bierze udział jedynie około czterech pierwszych pozycji. Mało kto w poszukiwaniu informacji zagląda głębiej, a prawdopodobnie jedynie odsetek ludzi przechodzi na dalsze strony. W każdej sytuacji, w której zależy nam na odwiedzinach strony powinno się zadbać o obecność artykułów SEO bądź modyfikacje ich pod tym kątem. Bez względu na to czy nasza firma sprzedaje kosmetyki, czy piszemy hobbystycznie lifestylowego bloga.

W tworzeniu wartościowych dla wyszukiwarki tekstów z pomocą przychodzą agencje content marketingowe, zatrudniające copywriterów, którzy specjalizują się w artykułach SEO. Wspomniane firmy można znaleźć w większości dużych miast w Polsce – od Krakowa, przed Łódź, aż po Gdańsk. Na skuteczny SEO copywriting wpływa wiele różnych czynników, a kryteria ulegają częstym zmianom, więc niełatwo poradzić sobie z nim bez pomocy specjalistów.